Bestellen

Moet ik me registreren?
Iedereen kan onze catalogus verkennen, maar het toekennen van een account is voorbehouden voor professionele klanten.

  • Bent u reeds klant? Activeer uw account.
  • Bent u nog geen klant? Registreer u door uw bedrijfsgegevens en een korte motivatie aan ons te bezorgen. We laten u dan weten of we een account voor u kunnen openen. Van zodra u van ons een gebruikersnaam en paswoord heeft gekregen, staat uw e-shop helemaal klaar. U heeft dan toegang tot uw prijzen, voorraad…

Krijg ik mijn correcte prijs?
Ook voor online bestellingen worden de prijzen en eventuele kortingen correct toegepast. Mocht u toch merken dat dat niet het geval is, kunt u contact met ons opnemen.

Mijn prijs en/of korting is niet correct. Wat moet ik doen?
Contacteer ons, wij kijken het onmiddellijk voor u na.

Wat zijn ‘favorieten’?
Met de favorieten-functie kunt u als professionele klant een persoonlijke favorietenlijst beheren, bijvoorbeeld met producten die u regelmatig bestelt. De producten op uw favorietenpagina kunt u onmiddellijk aan uw winkelwagen toevoegen.

Hoe plaats ik een product in mijn winkelwagen?
Nadat u een artikel heeft gevonden, kunt u het gewenste artikel in uw winkelwagen plaatsen door op ‘+Voeg toe aan mijn bestelling’ te klikken.

  • Particulier: U kunt vervolgens verder shoppen of uw bestelling afronden. Om uw bestelling definitief te maken, vult u uw contactgegevens in op het invulformulier.
  • Professioneel: U kunt vervolgens verder shoppen, een offerte aanvragen of uw bestelling afronden.

Let op! De artikelen in uw winkelwagen zijn niet voor u gereserveerd.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
U ontvangt een orderbevestiging per mail.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien u uw  bestelling wens te annuleren, kunt u daarvoor contact met ons opnemen.

Betalingen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Voorlopig kunt u enkel betalen via overschrijving. Andere betaalmogelijkheden aanvaarden we niet,
bv. bancontact en kredietkaart.

Wat is de betaaltermijn?

  • Particulier: Als particulier ontvangt u een pro-forma factuur. Zodra de factuur is betaald, zullen we overgaan tot de verzending van de goederen.
  • Reeds klant: Indien u bij ons al klant bent, blijven de toegekende betaalvoorwaarden gelden.
  • Nieuwe klant: Als nieuwe klant vragen we om uw bestelling vooraf te betalen. Daarna kunt u na goedkeuring andere voorwaarden toegekend krijgen.

Verzending en levering

Wij geven u per product op of het voorradig is of een levertijd heeft. De info is echter enkel een momentopname waardoor dit geen absolute garantie is. Kijk daarom steeds goed uw orderbevestiging na.

Wat is de levertijd?

  • Product op voorraad: Als we het product op voorraad hebben, hanteren we een levertijd van 2 tot 3 werkdagen.
  • Product niet op voorraad: Als het product niet voorradig is, kan de levertermijn langer duren. De verwachte levertijd staat bij het product in de webshop vermeld, alsook in de orderbevestiging.

Zijn er transportkosten?
4K levert franco op 1 adres in België vanaf 200 euro per zending (excl btw). Voor bestellingen kleiner dan 200 euro zal een transportkort van 14 euro (excl btw) worden aangerekend. Standaard versturen wij met Parts Express.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Afhalingen zijn enkel mogelijk op afspraak. Gelieve daarvoor contact op te nemen met ons.

Garantie en retourneren

Defect product? Heb ik recht op de wettelijke garantie?

  • Particulier: Als particulier beschikt u over een garantietermijn van 2 jaar. Indien het product binnen de 6 maanden na levering defect gaat, wordt er verondersteld dat het product defect is sinds de levering. In dat geval herstellen of vervangen wij het product kosteloos, tenzij we het tegendeel kunnen bewijzen. Indien u zich vanaf de 7e maand met een defect product bij ons aandient, moet u als particulier bewijzen dat het defect al bestond op het moment van de levering.
    • De garantie is niet van toepassing in volgende gevallen:
      • Kleine afwijkingen van de vooropgestelde kwaliteit die geen invloed hebben op de waarde of het goed functioneren van het toestel
      • Schade veroorzaakt door verkeerde opstelling of installatie
      • Herstellingen of wijzigingen die door onbevoegden derden worden uitgevoerd
      • Defecten veroorzaakt door niet-originele toebehoren of onderdelen
  • Professioneel: Als onderneming kunt u beroep doen op de wettelijke regeling van de verborgen gebreken. Indien u kunt bewijzen dat het gebrek bestond op het moment van aankoop, krijgt u van ons een prijsverlaging of terugbetaling.

Hoe stuur ik een artikel retour?
Indien u een artikel wenst terug te sturen, kunt u dat telefonisch of per mail aanvragen. U ontvangt van ons een document dat u samen met het artikel naar ons retour stuurt. Zodra we het product hebben nagekeken, brengen we u op de hoogte van onze bevindingen en oplossing.